Při výběru jména pro dítě vám pomůže kalendář. Ale podle čeho se řídit, když hledáte název pro svou firmu? Hlavní roli při tomto výběru bude hrát vaše fantazie a pár důležitých rad, které jsme vám vypsali:

 

  1.     Zapamatuje si ho každý?

Ideální délka je jedno slovo. Maximálně tedy dvě, ale tři už je moc. Dodržíte-li tuto zásadu, usnadníte život nejen svým zákazníkům a obchodním partnerům, ale i sobě. Název vaší nové společnosti budete muset vtěsnat do mnoha formulářů. Myslete na to.

 

  1.     Zvládnou ho všichni vyslovit?

Pozor na zkratky a cizí slova. Až si název vymyslíte, poproste všechny členy rodiny včetně dětí, aby ho alespoň jednou zkusili říct nahlas.

 

  1.     Porozumí mu i v zahraničí?

Pokud vaše podnikatelské ambice sahají až za hranice, zvolte takový název, kterému tam porozumí. V případě, že si vystačíte s naším trhem, preferujte srozumitelný název pro Čechy.

 

  1.     Není stejný nebo zaměnitelný s názvem jiné firmy?

Zákon přikazuje všem podnikatelům vymyslet název pro svou firmu, který nebude zaměnitelný, klamavý nebo stejný s jinou firmou. Takové registrace názvů jsou rejstříkovým soudem nemilosrdně zamítány.

 

  1.     Pokryje celou škálu podnikání?

Úzce specifikovaný název firmy může způsobit velké komplikace. Pokud si takový zvolíte a po nějaké době rozšíříte činnost podnikání, stanete se nedůvěryhodnými. Zvolte si nadčasový název, který umožní vaší společnosti rozlet.

 

  1.     Je originální?

Odlište svůj název od konkurence, ukažte, že jste originální a nebojíte se vyniknout.

 

  1.     Přijme ho cílová skupina?

Cílová skupina - středobod vašeho podnikání. Vymyslete název, který vaše potenciální zákazníky zaujme, a hlavně mu budou rozumět. Seniory a malé děti příliš neohromíte anglickým slovem, mladí lidé ho jistě ocení.

 

  1.     Je moudré do názvu začlenit jména společníků?

Zde je velký rozdíl mezi tím, jestli se jedná o fyzickou nebo právnickou osobu. U živnostníků je jméno v názvu celkem dobrý nápad. Buduje se osobní značka. Ovšem u právnických osob si tento krok dobře promyslete. Jména zakladatelů firmy se nemusí nutně shodovat se jmény, která budou ve firmě figurovat v budoucnu.

 

  1.     Vážně musí začínat AAA?

Žijeme v době, kdy jsou vyhledávače “chytré” a Google ani Seznam vaše stránky uživatelům nenabídnou přednostně, když bude jejich název začínat například na AAA. V minulosti to nějaký smysl mělo, ale teď už rozhodně ne.

 

  1.  Bude se dobře skloňovat?

Představte si reálné situace, ve kterých budou vaši budoucí klienti název firmy vyslovovat. Pokud si například zařizujete restauraci, zvolte takový název, nad kterým si hosté nebudou lámat hlavu se správným tvarem, až budou říkat, že jdou právě k vám.

 

  1. Co na to obchodní rejstřík?

Obchodní rejstřík a notáři mají svá interní pravidla pro schvalování názvů společností. Tato pravidla nenajdete veřejně vypsaná a do značné míry záleží, na jakého úředníka zrovna narazíte, ale z našich zkušeností a zdrojů se jedná o těchto pár jednoduchých bodů:

 

  •       Alespoň 3 znaky musí být odlišné od názvů již zapsaných společností.
  •       Odlišnost musí být jak psaná, tak fonetická (3bra3 s.r.o. je totéž jako Tři bratři s.r.o., Cocacola s.r.o. jako Kokakola s.r.o. atp.)
  •       Místní název není odlišující znak např. Centrum kuchyní Brno s.r.o. by bylo brněnskou pobočkou Centrum kuchyní s.r.o.
  •       Mezery, tečky, znaky, velká a malá písmena a opakující se znaky či písmena se nepočítají jako odlišnost (např. Cetrum kuchyníííííí s.r.o. totéž jako Centrum kuchyní s.r.o. nebo Centrum kuchyní.cz s.r.o. je totéž jako centrumkuchynicz s.r.o.).

 

Kontaktujte nás a podělte se s námi o název vaší firmy. Zjistíme, zda nehrozí žádné riziko s registrací. Pokud bude vše v pořádku, rádi vám zařídíme zápis.

Zpět na seznam článků